Thursday, March 26, 2009

我的感言.....


在吉隆坡生活了几十年,也该写写有关这城市的东西。说到吉隆坡你想到什么?什么东西能代表吉隆坡, KLCC? Shopping?夜生活?美食?

我还是喜欢有关华人与吉隆坡的故事,当谈到华人与吉隆坡,一定要说说这条街,有人叫它唐人街,有人叫它八打灵街,也有人叫它茨厂街。对,就是它,它的名字叫茨厂街。一条最能代表吉隆坡华人的街。

我不是什么历史学者,也不是什么华社研究人员,我只是一个过客。目睹茨厂街的变化,只想记录一些有关它的变化,它的故事。长篇大论的历史文章,让张集强写吧!茨厂街的美食文章,让林金城写吧!我只是想记录一点点的茨厂街,一点点的文字,一点点的相片,一点点的回忆.....

我只想茨厂街在我的脑海里还没消失前,让我记录我的感受.....

*在网络上有很多有关茨厂街的历史文字记录,我都会转载。

4 comments:

  1. 感受到你的用心,也很开心遇到热爱历史的人,
    我是一位纪录片工作者,希望有机会可以交流交流^^

    陈佩欣
    tanpoisin@gmail.com

    ReplyDelete
  2. 谢谢妳,我真的很喜欢茨厂街的特色,我计划未来出版一本真正有关茨厂街的书籍,纪录片!也很不错,希望未来有机会可合作.

    ReplyDelete
  3. i really enjoy browsing through your blog as i've been looking for information on petaling st for my research. its unfortunate that the shophouses along jalan sultan has to be demolished.
    im actually doing my design thesis (architecture) on chinatown and the issue of the land acquisition. is it ok if i used some of your photos for educational purposes?

    thanks,
    yong.

    ReplyDelete
  4. Hello! I'm very interested in your documentation on the Petaling Street Story/ Chinatown. May I get any access to the old photographs of that area? Thank you

    ReplyDelete